Webinar marketing w Polsce

webinar marketing

W ostatnich latach marketing internetowy w Polsce przeszedł rewolucję, a jednym z najbardziej dynamicznych narzędzi w tej przemianie są webinary. Webinar marketing stał się ważnym elementem strategii marketingowych, przyciągając uwagę zarówno małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw. Jak wygląda marketing szkoleń online w liczbach? Posiłkujemy się raportem!

Czym są webinary?

Webinary, inaczej webinaria, to połączenie słów „web” i „seminar”. Są to interaktywne wydarzenia online, które umożliwiają przekazywanie informacji, prowadzenie prezentacji, a także interakcję z uczestnikami za pomocą internetu. Zwykle odbywają się w czasie rzeczywistym, ale mogą być również udostępniane w formie nagrania do odtworzenia w późniejszym czasie.

Cel webinarów

Webinary są wykorzystywane w celu:

  • szkolenia,
  • prezentowania produktów,
  • prowadzenia dyskusji
  • lub tworzenia interaktywnych sesji z udziałem ekspertów w różnych dziedzinach.

Dzięki swojej elastyczności i dostępności, webinary stały się popularnym narzędziem zarówno w biznesie, edukacji, jak i w wielu innych dziedzinach.

Siłą rzeczy stały się popularne w roku 2020, gdy stacjonarne eventy nie były możliwe do zrealizowania. Biznes, edukacja i rozrywka przeniosły się wówczas do sieci.

Przez to lub dzięki temu obserwujemy wzrost znaczenia webinar marketingu w biznesie.

Webinar marketing – jakie niesie korzyści?

Tradycyjne seminaria i warsztaty zazwyczaj odbywają się w fizycznych miejscach, co może ograniczać zasięg i dostępność dla uczestników.

Jednak webinary eliminują te ograniczenia, umożliwiając uczestnictwo z dowolnego miejsca na świecie. Jedynym warunkiem jest w zasadzie dostęp do internetu.

Dzięki temu ​​są one atrakcyjne zarówno dla uczestników, jak i organizatorów, otwierając drzwi do globalnego rynku.

Niewątpliwą zaletą webinarów jest to, że pozwalają Ci tworzyć określony (oczywiście pozytywny) wizerunek biznesowy. Pokaż się od najlepszej strony, organizując interesujące wydarzenie.

Zaprezentuj się jako ekspert, którym jesteś w swojej branży.

Powstają specjalne raporty zorientowane wokół tematu webinar marketingu. Jeden z nich, udostępniony przez platformę Clickmeeting, prezentuje, jak wygląda obecnie rynek szkoleń i wydarzeń online.

Webinar marketing w liczbach

W 2023 roku na wspomnianej platformie webinarowej przeprowadzono szkolenia i wydarzenia o różnych formach:

  • Prezentacja;
  • Udostępnianie ekranu;
  • Interaktywna tablica.

Prowadzenie szkoleń online może więc przybierać różne formy, dzięki czemu korzystają z tego prelegenci z różnych branż i dziedzin. Najpopularniejsze grupy zaangażowanych użytkowników to power userzy, marketerzy, branża consulting.

Wiele wydarzeń na platformie to także spotkania biznesowe, które z tradycyjnych sal konferencyjnych przenoszą się do sieci.

Nie zapominajmy też o tym, że wydarzenia organizowane w ramach webinarów mogą być bezpłatne lub płatne.

Statystyka webinarów

Statystyczny użytkownik platformy zorganizował w roku 2023 niemal 50 wydarzeń, w których brało udział średnio ponad pół tysiąca uczestników.

Jeśli interesuje Cię temat webinarów w kwestii biznesowej, warto wiedzieć, że co czwarte wydarzenie w 2023 roku miało charakter marketingowy lub sprzedażowy. To oznacza, że taka forma ma potencjał promocyjny, który możesz przekuć w zysk.

Webinar marketing jako źródło leadów

Podsumowując, organizacja webinarów może stać się bardzo dochodowym i korzystnym ze względów biznesowych zajęciem.

Dzięki bezpłatnym, przydatnym prezentacjom, w których dzielisz się wiedzą, trickami w danej dziedzinie itp., możesz zdobyć grono leadów, których następnie być może uda Ci się przekuć w klienta.

Początkowo bezpłatne wydarzenia mogą stać się biletowane, ale webinaria staną się dodatkowym źródłem zarabiania dla Twojej firmy.